نقشه یو تی ام تثبیت موقعیت املاک

برچسب ها :
دسته بندی: نقشه یو تی ام
تهیه نقشه یو تی ام جهت تثبیت موقعیت ملک

نقشه یو تی ام املاک

نقشه یو تی ام املاک جهت تثبیت موقعیت ملک یکی از کاربرد های مهم نقشه یو تی ام کارشناس رسمی نقشه برداری می باشد. پس از تهیه نقشه UTM  ملک توسط تجهیزات دقیق نقشه برداری از جمله دوربین توتال استیشن ( دوربین نقشه برداری ) و گیرنده مولتی فرکانس شمیم موقعیت ملک تثبیت می شود.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی نقشه برداری
نقشه یو تی ام کارشناس رسمی نقشه برداری

در صورت عدم تثبیت موقعیت ملک و تهیه نقشه یو تی ام از ملک ممکن است ملک شما مورد تجاوز از طرف املاک مجاور گردد. گاهی اوقات این تجاوز به حدود املاک در دیوار کشی ها صورت می گیرد و ناخواسته است.
در هر صورت وقتی که موقعیت ملک توسط نقشه یو تی ام و کارشناس رسمی نقشه برداری مشخص می شود. حتی در صورت تخریب دیوار هم حدود اربعه ملک شما روی نقشه یو تی ام که در واقع سند هندسی ملک است درج می شود. در صورت تخریب دیوار یا تجاوز به حدود اربعه ملک شما مجدد می توان حدود اربعه را روی زمین میخ کوبی کرد.
در صورتی که یک قطعه زمین دارای نقشه یو تی ام ممهور به مهر کارشناس رسمی باشد. خریدار از مساحت ملک و مکان قرارگیری ملک اطمینان بیشتری حاصل می کند. در صورتی که قصد فروش این زمین را داشته باشید خریدار با اطمینان خاطر خرید می کند.

نقشه یو تی ام املاک فاقد سند

اگر بخواهید دیوار کشی ملک را انجام دهید و جهت دریافت سند از قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند استفاده کنید. توسط نقشه یو تی ام انجام این امور امکان پذیر است. همچنین در صورت تهیه نقشه یو تی ام معتبر از مساحی ملک نیز اطمینان حاصل می کنید.
توجه داشته باشید صرفا نقشه یو تی ام با مهر کارشناس رسمی قابل استناد و قابل ارائه به مراجع قانونی می باشد. در صورتی که نقشه یو تی ام توسط اپراتور نقشه برداری و با مهر دفتری یا شرکتی تهیه شود به هیچ عنوان قابل استناد و معتبر نمی باشد.

نقشه یو تی ام املاک فاقد سند
نقشه یو تی ام املاک فاقد سند

جهت برداشت حدود اربعه املاک جهت تثبیت در نقشه یو تی ام مشخص بودن حدود اربعه و تعرفه از طرف مالک بسیار مهم می باشد. در صورتی که حدود اربعه دقیق مشخص نباشد جهت تثبیت موقعیت ملک می بایست نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود.
اگر ملک سابقه ثبتی نداشته باشد و حدود اربعه ملک مشخص نباشد می بایست کلیه ملک های واقع در آن کوچه برداشت شوند. پس از پیاده سازی روی نقشه طبق نقشه تفکیکی محلی یا شورایی حدود اربعه ملک مورد تعرفه طبق مساحت املاک مجاور و قولنامه تثبیت می شود.
جانمایی پلاک ثبتی حدود اربعه یک ملک به استناد مدارک و اسناد ثبتی (نقشه ثبتی-تفکیکی) ملک تهیه می شود می شود. کارشناس رسمی دادگستری جهت تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی در ابتدای امر مدارک و اسناد ثبتی ملک مورد تعرفه را تهیه می کند. سپس نقشه ثبتی (نقشه تفکیکی سند) پلاک ثبتی را روی زمین مشخص می نماید و در ادامه حدود چهارگانه ملک مورد تعرفه را مشخص می کند.

یو تی ام زدن زمین

تهیه نقشه یو تی ام املاک جهت تثبیت از امور ضروری در معاملات املاک می باشد. تهیه نقشه یو تی ام جهت تثبیت هم از لحاظ مساحی ( مساحت ) ملک به شما کمک می کند هم از لحاظ تداخل در حدود اربعه.
به عنوان نمونه یک قطعه زمین به شما فروخته می شود با مساحت 500 متر مربع. زمین دارای شکل هندسی منظم نیست و شما مبلغ مورد معامله را پرداخت میکنید. پس از تهیه نقشه یو تی ام مشخص می شود مساحت 400 متر است و شما 100 متر کم دارید. با فرض قیمت زمین متری 3 میلیون تومان میزان ضرر خور را محاسبه کنید.

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی
نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

همچنین ممکن است یک قطعه زمین به شما فروخته شود و در اراضی ملی واقع شده باشد. البته پس از امور کارشناسی مشخص شود در اراضی ملی هست حال تکلیف سرمایه شما چه می شود.توجه داشته باشید جهت خرید یک ملک و تثبیت موقعیت یو تی ام ملک با کارشناس رسمی دادگستری مشورت کنید. به عنوان نمونه جهت خرید یک قطعه زمین مدارک بنچاق و پلاک ثبتی هم به رویت شما می رسد حال صحت این پلاک ثبتی را چگونه می سنجید؟
هزینه نقشه یو تی ام جهت تثبیت ملک یا هزینه نقشه یو تی ام جهت جانمایی پلاک ثبتی در واقع هزینه نیست. بلکه صرفه جویی در هزینه های شما و جلوگیری از کلاهبرداری و تضمین سلامت معامله شماست. گروه کارشناسی آلفا مپ آماده ارائه مشاوره ثبتی به مالکین محترم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست