کارشناس رسمی امور ثبتی

برچسب ها :
دسته بندی: کارشناس رسمی دادگستری
کارشناس رسمی امور ثبتی

کارشناس رسمی امور ثبتی ⚖: به فردی الصاق می شود که در رشته امور ثبتی پروانه صلاحیت در امور ثبتی را از  کانون کارشناسان رسمی دادگستری یا مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه اخذ کرده است. رشته امور ثبتی مربوط به فعالیت در امور حقوقی و ثبتی مربوط به املاک و اراضی می باشد. کارشناسان رسمی امور ثبتی در زمینه تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی و حل اختلافات ثبتی در زمینه املاک فعالیت دارند.

کارشناسان رسمی رشته امور ثبتی آگاه به علوم حقوقی و ثبتی در زمینه املاک و اراضی می باشند. به عنوان نمونه در پروسه جانمایی پلاک ثبتی کارشناس رسمی امور ثبتی طی یک پروسه حقوقی و هندسی مکان یک ملک را طبق سوابق ثبتی و حدود اربعه سند روی نقشه یک دو هزارم جانمایی و تعیین موقعیت می کند. پس از تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پللاک ثبتی موقعیت ملک را در محل مشخص و پیاده می کند.

کارشناس رسمی دادگستری
کارشناس رسمی امور ثبتی

کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری کیست⚖؟

کارشناسان رسمی امور ثبتی ⚖ افرادی هستند که در یک فن یا علم دارای توانمندی و تخصص لازم هستند. کارشناس رسمی امور ثبتی به صورت رسمی و قانونی درباره یک عنوان و موضوع اظهارنظر تخصصی می‌کند. در محاکم عمومی قاضی مسئول رسیدگی به مسائل مربوط به یک پرونده است و اجازه رسیدگی و صدور رأی عادلانه و صحیح درباره آن پرونده را دارد. نظریه کارشناس رسمی امور ثبتی معیاری برای نظر قاضی در صدور رای است.

کارشناس رسمی امور ثبتی باید به علوم حقوقی تسلط کامل داشته باشد. اما امکان ندارد روی تمام موضوعات تسلط و تخصص لازم را داشته باشد. به همین دلیل برای رسیدگی به جزئیات مسائل، نیاز به بررسی و اظهار نظر دقیق فرد متخصص و قابل‌ اعتماد است. در واقع کارشناس رسمی دادگستری به دلیل تحصیلات و کسب تجربه در یک علم یا حرفه به تبحری دست پیداکرده که نظر او به‌طور رسمی در دادگستری درباره یک موضوع خاص اعلام و ملاک رأی قرارمی گیرد.

امور تخصصی کارشناس امور ثبتی

کارشناسان رشته کارشناسی رسمی امور ثبتی به صورت تخصصی در حوزه تحلیل و بررسی املاک از لحاظ حقوقی و ثبتی مشغول هستند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی می بایست به امور ثبتی و حقوقی اشراف کامل داشته باشد. علوم حقوقی و ثبتی در زمینه املاک و اراضی از اهمیت بالایی برخوردار است. علت این اهمیت به دلیل با ارزش بودن املاک و اراضی به عنوان یک کالای سرمایه ای است. همچنین به دلیل ارزشمند بودن املاک، اختلاف های ثبتی نیز در این زمینه بسیار است.

کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی در واقع در نقش دستیار فنی قضات ایفای نقش می کند. بدین معنا که در پرونده های ارجاعی به کارشناس رسمی امور ثبتی و نقشه برداری، از کارشناس خواسته می شود که پس از تحلیل و بررسی مورد دعوی پرونده، پس از جمع آوری مستندات و مدارک دال بر نظریه کارشناسی، جهت ارائه رای عادلانه به قضات دادگستری کمک کند.

مشاوره کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی

کارشناسان رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی و نقشه برداری در حوزه املاک و اراضی فعالیت دارند. جهت استفاده از مشاوره امور ملکی می توانید با کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی گروه آلفا تماس بگیرید. فعالیت تخصصی کارشناسان رسمی امور ثبتی در امور ملکی از جمله تهیه نقشه یو تی ام، جانمایی پلاک ثبتی، تهیه و تفسیر عکس هوایی، تهیه نقشه کادر، تهیه نقشه رهاسازی حریم طرح های شهرداری و امور کاداستر می باشد.

توجه داشته باشید که استفاده از مشاوره و تخصص کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی در زمینه خرید املاک و اراضی به حفظ سرمایه شما کمک می کند. به عنوان مثال جهت خرید یک قطعه زمین در لواسان یا دماوند، در ابتدا باید مستندات مالکیت و وضعیت موجود ملک از لحاظ نقشه برداری و امور ثبتی بررسی شود.

مشاوره امور ملکی کارشناس امور ثبتی

در مناطق اشاره شده با وجود بافت کوهستانی امکان قرار گیری موقعیت زمین پیشنهاد شده جهت خرید در اراضی ملی و منابع طبیعی بالاست. یا احتمال قرار گیری در حریم رودخانه ها و انهار از دیگر مشکلاتی است که باید توسط کارشناس رسمی امور ثبتی با تهیه نقشه یو تی م و تفسیر عکس هوایی مورد بررسی قرار گیرد.

در این مناطق قبل از خرید ملک باید حدود اربعه سند ابرازی با وضعیت موجود زمین مطابقت داده شود که تداخل پلاک ثبتی وجود نداشته باشد. انجام این کار طی جانمایی پلاک ثبتی مشخص می شود. همچنین ممکن است مساحت اعلام شده در زمان خرید زمین با مساحت وضع موجود همخوانی نداشته باشد. با توجه به قیمت بالای زمین در ابتدا باید نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تهیه و ترسیم شود.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان به نقشه ارائه شده از طرف فروشنده اعتماد نکنید و با درخواست از یک کارشناس رسمی نقشه برداری و امور ثبتی، اقدام به نقشه برداری مجدد کنید. با توجه به قیمت بالای املاک و اراضی بررسی مسائل حقوقی و هندسی املاک و اراضی از جمله واجب ترین امور در معاملات املاک است. با مشاوره از کارشناس رسمی امور ثبتی و نقشه برداری یک معامله با خیال راحت خواهید داشت.

کارشناس رسمی امور ثبتی و نقشه برداری
مشاوره از کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی جهت خرید زمین

کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی

کارشناسان رسمی دادگستری به دلیل تبحر و تخصصی که در رشته خود دارند. از کانون کارشناسان رسمی دادگستری بعد از طی آزمون و مصاحبه پروانه کارشناس رسمی را دریافت می‌کنند. تا در مواقعی که ضرورت دارد از اعتبار و تخصص آن‌ها به‌صورت رسمی و قانونی استفاده شود. امروزه در جامعه ما ارزشمندترین سرمایه از نظر کلیه فعالان بخش‌های اقتصادی، مباحث املاک و مستغلات است. دقت در تهیه اسناد و مدارک مرتبط با این حوزه و همچنین اصالت‌بخشی به اسناد عادی برای املاک و مستغلات دارای اهمیت بسیار زیادی است.

کارشناسی رسمی دادگستری در امور ثبتی یک شغل نیست، کارشناسی در دادگستری جهت برقراری عدالت در واقع قرار گیری تخصص و مهارت فنی و دانش فردی جهت احقاق حق است. کارشناسان رسمی دادگستری همواره در راه عدالت و برقراری مساوات قدم بر می دارند. بدون حضور کارشناسان رسمی امور ثبتی در دادگاه ها، و عدم وجود نظریه کارشناسی رسمی، نمی توان برای یک پرونده حکم صادر کرد.

کارشناسان رسمی امور ثبتی دارای برخی صلاحیت‌ها هستند که با توجه به آن‌ها می‌تواند در حوزه‌ای ورود و اظهار نظر رسمی و قانونی نمایند. کارشناسی رسمی ثبت نیز یکی از صلاحیت‌ های بسیار مهم و قابل توجهی است که یک کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند داشته باشد. با توجه به اینکه املاک و مستغلات از نظر کلیه فعالان اقتصادی سرمایه‌های بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند، هر کارشناس رسمی امور ثبتی موظف است بیشترین دقت خود را در تهیه و اصالت بخشی به انواع املاک و مستغلات داشته باشد.

کارشناس رسمی امور ثبتی و نقشه برداری
کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری

شرح فعالیت کارشناس رسمی امور ثبتی

صلاحیت رسیدگی و تشخیص صحت جریان ثبتی املاک از وظایف کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی می‌باشد. در واقع یعنی رسیدگی به اقدامات ثبتی و توزیع اظهارنامه، مراحل انتشار آگهی، مراحل ثبت و تفکیک حدود و سایر اقدامات تا مرحله صدور سند مالکیت. رسیدگی و تشخیص صحت جریان ثبتی اسناد هم یکی دیگر از صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی می‌باشد. رسیدگی به نحوه تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی و بررسی مدارک و مستندات مربوطه و مطابقت اسناد با قوانین و مقررات و احراز صحت عملیات اجرای مفاد اسناد رسمی را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از صلاحیت‌های کارشناسان رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی تشخیص حدود ثبتی املاک می‌باشد که کار تطبیق مشخصات ملک مندرج در اسناد و سوابق ثبتی با وضعیت ملک و تشخیص اختلافات و مغایرت‌ها که شامل تجاوز و تداخل و تعارض در املاک می‌باشد را بررسی می‌کند.

پیاده کردن محدوده پلاک ثبتی بر روی زمین و نقشه هوایی از صلاحیت‌های قابل‌ذکر در این رشته می‌باشد. کارشناس رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی صلاحیت رسیدگی و تشخیص انجام تشریفات افراز املاک را دارد یعنی رسیدگی به صحت عملیات افراز املاک و مطابقت آن با قانون و آیین‌نامه اجرایی افراز و فروش املاک مشاع که در سال 1357 مصوب شده و سایر قوانین مربوطه.

کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری
کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری تهران

وظایف کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

کارشناس دادگستری رشته امور ثبتی زیر مجموعه گروه کارشناسان راه و ساختمان می باشد . لذا کارشناسان این رشته جهت انجام امور کارشناسی با توجه به موضوع کارشناسی ارجاع شده ، نیازمند دارا بودن صلاحیت مرتبط اخذ شده از مراجع صادر کننده پروانه کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

اهمیت تخصص در این صلاحیت همین بس که امروزه در جامعه ما ارزشمندترین سرمایه ازنظر کلیه فعالان بخش‌های اقتصادی مباحت املاک و مستغلات است، دقت نظر در تهیه اسناد و مدارک مرتبط با این حوزه و همچنین اصالت بخشی به اسناد عادی برای املاک و مستغلات دارای اهمیت بسیار زیادی است. کارشناس دادگستری رشته امور ثبتی ، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

علی‌رغم سابقه دیرینه سازمان ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد مالکیت و تعیین حدود و ثغور املاک و همچنین تعیین مشخصات اراضی ملی و مستثنیات مالکین حقیقی، حقوقی، دولتی و خصوصی، امروزه با توجه به راه‌اندازی سیستم‌های نوین ثبتی:

  • تهیه نقشه کاداستر ملی و تهیه نقشه‌های به‌ روز و مشخصات دقیق بر اساس نقشه یو تی ام
  • جانمایی پلاک ثبتی اسناد مالکیت قدیمی که فاقد مشخصات و اندازه‌های دقیق هستند

از جمله موارد با اهمیت و حساسی است که کارشناس دادگستری رشته امور ثبتی لازم است علاوه بر اشراف کامل در تهیه و اعلام نظر در مورد نقشه‌های ثبتی دقت بسیار زیادی داشته باشد. کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی در واقع با ارائه نظر کارشناسی موجب می شوند حفظ مالکیت مالکین و صاحبان حق نسبت به آنها رعایت شود، این امر کمک می کند تا از تجاوز دیگران به حق شخصی جلوگیری شده و مالکیت افراد دارای امنیت کامل باشد.

کارشناس رسمی دادگستری
وظایف کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

صلاحیت های کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری

در دادگاه ها و شورا های حل اختلاف، معمولا اختلافات ثبتی بین ملک های مجاور و یا مشکلات سند مالکیت. پلاک های ثبتی همسایه و یا جانمایی ملک بر روی زمین و کارهایی از این قبیل در کنار کارشناس رسمی راه و ساختمان. جهت رسیدگی به کارشناسان امور ثبتی سپرده می شود.

  1. تشخيص حدود ثبتي املاك
  2. پياده كردن محدوده پلاك ثبتي بر روي زمين و نقشه هوائی
  3. رسيدگي و تشخيص صحت انجام تشريفات افراز املاك
  4. رسيدگي و تشخيص صحت جريان ثبتي املاك
  5. رسيدگي و تشخيص صحت جريان ثبتي اسناد
  6. ارزيابي املاك موضوع مواد 147-148 اصلاحي قانون ثبت
  7. ارزيابي املاك موضوع قانون و آئين نامه تعيين تكليف ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند براساس قيمت منطقه ای
  8. پياده كردن محدوده املاك بر روي نقشه هوائي و شناسايي و مشخص كردن املاك بر روي عكس هاس هوائی

شرح صلاحیت های کارشناس دادگستری امور ثبتی

-منظور از رسیدگی و تشخیص صحت جریان ثبتی املاک عبارت است از: رسیدگی به اقدامات ثبتی از بدو شماره گذاری و توزیع اظهارنامه و مراحل ثبتی و انتشار آگهی ها و تحدید حدود – تفکیک و سایر اقدامات تا مرحله صدور سند مالکیت و بعد از آن

-منظور از رسیدگی و تشخیص صحت جریان ثبتی اسناد عبارت است از : رسیدگی به نحوه تنظیم و  ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی و گواهی امضاء ازدواج و طلاق و بررسی مدارک و مستندات مربوطه و تشخیص مطابقت اسناد با مقررات و نیز احراز صحت عملیات اجرای مفاد اسناد رسمی

-منظور از تشخیص حدود ثبتی املاک عبارتند از: تطبیق حدود مشخصات ملک، مندرج در اسناد و سوابق ثبتی، با وضعیت ملک در طبیعت و تشخیص آن یا تشخیص اختلافات و مغایرتها اعم از تجاوز، تداخل و تعارض در املاک و دیگر موارد ارجاعی از محاکم قضائی و سایر مراجع

-منظور از پیاده کردن محدوده پلاک ثبتی بر روی زمین و نقشه هوایی عبارتست از: تطبیق مشخصات ملک اعم از پلاک ثبتی، مساحت و حدود و پیاده نمودن آن بر روی زمین و نقشه هوایی و تطبیق مشخصات ثبتی با عوارض موجود در طبیعت

-منظور از ارزیابی املاک موضوع مواد 147-148 اصلاحی قانون ثبت عبارتست از: تعیین بهای زمینهایی که در اجرای مقررات مواد 147-148 اصلاحی قانون ثبت تقاضای صدور سند مالکیت شده.

تبصره: در صورتی که در این زمینها ساختمانهای مسکونی متعارف وجود داشته باشد ارزیابی آن منحصرا نیز جزء صلاحیت بند 5 خواهد بود.

-منظور از رسیدگی و تشخیص صحت انجام تشریفات افراز املاک عبارتست از: رسیدگی به صحت عملیات افراز املاک و تطبیق آن با قانون افزار و فروش املاک مشاع مصوب سال 1357 و آئین نامه اجرائی آن و نیز مقررات تملک آپارتمانها و سایر قوانین و مقررات مربوطه.

 

صلاحیت کارشناس رسمی
صلاحیت کارشناس رسمی امور ثبتی

حساسیت کار کارشناس رسمی امور ثبتی

حساسیت کار یک کارشناس رسمی ثبت به این دلیل است که وی با املاک و دارایی‌های غیرمنقول سروکار دارد و همانطور که در بالا گفتیم، املاک و مستغلات از جمله مهمترین مباحث در نظر تمامی فعالان اقتصادی است.

البته شاید با خود بگویید که ادارات ثبت اسناد و املاک علاوه بر ثبت املاک وظایف دیگری نیز دارند. این موضوع کاملاً صحیح است و ادارات ثبت اسناد و املاک علاوه بر ثبت املاک، به ثبت ازدواج و طلاق، ثبت اکتشافات و اختراعات و همچنین ثبت احوال نیز می‌پردازند. اما آنچه مورد توجه ما و در حیطه وظایف کارشناس رسمی ثبت است ثبت املاک و مستغلات می‌باشد. کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی می‌تواند با تعیین حدود و تطبیق مساحت ارزش املاک و حقوق مالکین را به صورت کاملاً تخصصی و قانونی تعیین نماید.

هممچنین در صورت بروز اختلاف و تعارضاتی مبنی بر اضافه مساحت ملک در سند، یک کارشناس رسمی ثبت می‌تواند وارد عمل شده و علت به وجود آمدن این مشکل را بررسی و شخص محق را مشخص و از طریق مراجع قانونی حق و حقوق وی را بازگرداند.

نکات اخلاقی کارشناس رسمی امور ثبتی

  1. کارشناس رسمی دادگستری ملزم است نسبت به تمام اسرار و مسائلی که حین انجام کار مطلع می‌شود رازدار باشد و در صورت تخلف در این زمینه در قانون محکوم‌به کیفر انتظامی و 2 تا 6 ماه حبس تأدیبی می‌شود.
  2. نحوه محاسبه دستمزد کارشناس رسمی دادگستری طبق تعرفه‌ای می‌باشد که آیین‌نامه وزارت دادگستری تعیین می‌کند درصورتی‌که کارشناس رسمی دادگستری درخواست وجه یا مال بیشتر از اشخاص ذینفع کند به تخلف رشوه گیرنده محکوم می‌شود. تمام کارشناسان رسمی دادگستری ملزم به رعایت این مورد مهم می‌باشند.
  3. در مواردی که کارشناسان باید جهت بررسی و کارشناسی امری به مسافت دورتری بروند هزینه مسافرت و زمان صرف کرده در این امربر اساس کیلومتر شماری در قانون مقررشده و کارشناسان باید به‌تناسب وقت و مسافت طی کرده دستمزد بگیرند نه بیشتر.
  4. کارشناس رسمی دادگستری باید در مواردی که مقام صلاحیت‌دار، حضور او را در جلسه دادرسی ملزم می‌کند حاضر شود و عذری نیاورد.
  5. کارشناس باید در گزارش‌هایی که تنظیم می‌کند نهایت ادب و احترام را رعایت کند.

کارشناس رسمی امور ثبتی اسناد

تخصص رشته امور ثبتی مربوط به کارشناس رسمی ثبتی یا کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی بوده. و یکی از رشته های گروه شش یا راه و ساختمان و نقشه برداری در کانون کارشناسان رسمی است. کارشناسان آن رشته مانند کارشناسان رسمی راه و ساختمان بطور کلی به رسیدگی به اختلافات ملکی و تعارضات سندی املاک اشتغال دارند و تخصص آنها در حقوق املاک می باشد.

یک کارشناس رسمی امور ثبتی عموما دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر در رشته مهندسی عمران (راه و ساختمان) یا رشته حقوق بوده که پس از کسب سابقه و تجربه کاری کافی و قبولی در آزمون کارشناسی رسمی و گذراندن مراحل مربوطه به اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری از کانون کارشناسان رسمی دادگستری یا مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه در رشته امور ثبتی نائل آمده اند.

کارشناس رسمی امور ثبتی اسناد
کارشناس رسمی امور ثبتی

روند کاری پرونده برای کارشناس رسمی امور ثبتی

پروسه کاری یک پرونده برای کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری به شرح زیر میباشد:

  1. حضور در دادسرا و مطالعه پرونده مورد نظر و اینکه قاضی دادگاه از کارشناس خودش چه انتظارات و توقعاتی را داراست
  2. بازدید محل به همراه صاحب ملک یا وکیل حقوقی صاحب ملک و دریافت تمامی مدارک زمین از قبیل نقشه ثبتی،سند و قول نامه،و…
  3. در صورت لزوم برداشت وضع موجود ملک و تهیه نقشه UTM
  4. تهیه نقشه ها و عکس های مورد نظر با مراجعه به سازمان نقشه برداری کشور
  5. پیاده سازی و براورده کردن خواسته های قاضی بر روی عکس ها و نقشه های سنوات مختلف
  6. گزارش نویسی براساس ضوابط گزارش نویسی حقوقی دادگاه
  7. حضور مجدد در دادگاه و بیان اظهارات و نتیجه بررسی تخصصی خویش به قاضی در صورت لزوم

نکاتی در مورد کارشناس امور ثبتی دادگستری

با توجه به بالا رفتن قیمت املاک ، میزان شکایات حقوقی و دعاوی بر سر زمین و املاک بسیار بالا رفته است. و جامعه امروزی نیازمند تخصص کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ثبتی و نقشه برداری جهت بررسی تخصصی این ادعاها می باشند. رشته نقشه برداری در جامعه امروزی بسیار مورد استفاده و توجه قرار گرفته است. و میزان این شکایات نیز به اهمیت حدنگاری و کاداستر املاک افزوده است.

برای برداشت نقشه یو تی ام ملک میتوان از گیرنده های مولتی فرکانس. متصل به سامانه شمیم استفاده نمود و محدوده پلاک ثبتی و سند را برداشت کرد. همچنین برای مواردی که آنتن در جستجوی تعداد ماهواره مورد نیاز مشکل داشت (محدود به درخت،کوه و…). میتوان از تلفیق گیرنده ماهواره ای به روش استاتیک و توتال استیشن ها استفاده نمود و املاک را نقشه برداری کرد.

کارشناس امور ثبتی دادگستری
کارشناس امور ثبتی دادگستری

دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1402

تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری از سال 1398 تغییر نکرده بود اما در 20 آبان 1402 تعرفه جدید کارشناسان رسمی دادگستری ابلاغ شده است. با توجه به لیست تعرفه ارائه شده دستمزد کارشناسان رسمی در سال 1402 می بایست پس از ابلاغیه در روزنامه رسمی این تعرفه را به کار گرفت.

همواره میتوان با مراجعه به سایت کانون رسمی کارشناسان دادگستری. از آخرین تغییرات و مصوبه های کانون کارشناسان رسمی دادگستری اطلاع پیدا کرد. و اگر میزان خدمات ارائه شده توسط کارشناسان محترم بیشتر از دستمزد دریافتی بود. میتوان درخواست افزایش دستمزد کرد.اگر دادگاه موافقت کد این درصد افزایش نیز به کارشناسان تعلق می گیرد.

اعتراض بر نظر کارشناس رسمی دادگستری

برای بار اول در یک پرونده دادگاه از یک کارشناس برای بررسی وضعیت ثبتی ملک استفاده می کند. در صورتی که دعاوی شکایت نکنند ،نظر کارشناس نامبرده مورد تایید دادگاه قرار می گیرد. اگر یکی از طرفین دعوی نسبت به حقوق خود معترض باشد دادگاه برای بار دوم از سه کارشناس جدید استفاده میکند. اگر باز هم به نتیجه نرسید از پنج کارشناس استفاده میکند.

کارشناس دادگستری امور ثبتی
کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

دلایل استفاده از کارشناسان متعدد

دلیل استفاده تعداد فرد کارشناسان به این دلیل میباشد که همیشه نظر کارشناسان نتیجه مثبتی داشته باشد. برای مثال اگر چهار کارشناس باهم برای یک پرونده انتخاب شده باشند. و دوتای آنها یک نظر و دوتای دیگر نظری متفاوت نسبت به دو نفر اول داشته باشند قاضی نمیتواند تصمیم گیری کند.

همچنین اگر در پرونده ای، کارشناس امور ثبتی لازم بداند که این پرونده برای تشخیص اینکه آثار کشت و زرع در زمین بوده یا خیر. کارشناس کشاورزی نظر دهد، از دادگاه تقاضای همکاری یک کارشناس کشاورزی را نیز میکند.

دادگاه با توجه به ظرفیت کانون از یکی از کارشناسان محترم کشاورزی تقاضای بررسی را می کند. توجه داشته باشیدپیاده سازی ملک در نقشه ها و عکس های هوایی و تفسیر آنها نیازمند تخصص و تجربه می باشد. این مهم باعث شده این شاخه از علوم ژئوماتیک همواره بطور تخصصی بکار خود ادامه دهد. و از ورود افراد غیر متخصص به این شاخه جلوگیری کند.

کارشناسی رسمی امور ثبتی چگونه به شما کمک می کند؟

گروه کارشناسان رسمی ما متشکل از کارشناسان رسمی رشته های مختلف کارشناسی (شامل کارشناس رشته امور ثبت). مقیم در تهران و سایر استان های ایران  می تواند در اختلافات ثبتی ملکی و یا پرونده های ثبتی مطروحه در دادگاه ها. یا مشکلات جانمایی ملک در شهرداری و تهیه نقشه یک دو هزارم 1/2000 و کروکی ثبتی به شما کمک کند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست