نقشه یو تی ام اراضی ملی

برچسب ها :
دسته بندی: تهیه نقشه یو تی ام
نقشه یو تی ام تشخیص اراضی ملی

نقشه یو تی ام اراضی ملکی و منابع طبیعی

نقشه یو تی ام اراضی ملی برای تشخیص اراضی ملی از اراضی زراعی انجام تهیه می شود. با تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از مدارک ضروری برای تشخیص نوع اراضی فراهم می گردد. به صورت کلی اراضی ملی و منابع طبیعی دارای حد و مرز مشخص هستند. در برخی از زمین های که هم مرز با اراضی ملی هستند می بایست نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه گردد و پس از مطابقت با نقشه یو تی ام اراضی ملی در صورتی که تداخل وجود داشته باشد مشخص گردد.

تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی
تهیه نقشه یو تی ام منابع طبیعی

در برخی مواقع که نقشه حد و مرز اراضی ملی و املاک شخصی ( دایر ) دچار اختلاف هستند می بایست پس از تهیه نقشه یو تی ام، عکس هوایی سالیان گذشته را تهیه و تفسیر عکس هوایی را انجام داد.
پس از تفسیر عکس هوایی حدود اربعه زمین های شخصی ( دایر ) روی نقشه جانمایی می شود. در پروسه تفسیر عکس هوایی در صورت داشتن سابقه احیا مطابق با ماده 56 منابع طبیعی می توان اقدام به باز پس گیری این دست زمین ها نمود.
نقشه های یو تی ام با دقت بالایی باید تهیه گردد تا مورد پذیرش قرار بگیرد با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت ملک روی زمین مشخص می گردد. برای فراهم کردن این نقشه حتما به کارشناس رسمی دادگستری که یکی از متخصص هایی می باشد که صلاحیت تهیه این نقشه را دارد مراجعه کنید.
جهت تهیه نقشه یو تی ام حدود اربعه املاک می بایست مطابق با تعرفه مالک و محدوده مورد اختلاف نقشه را تهیه کرد. در مواردی به علت سیل و عدم مشخص بودن حد و مرز با اراضی ملی دو راه وجود دارد.

جانمایی پلاک ثبتی اراضی ملی

راه اول این است که نقشه یو تی ام حد و مرز اراضی ملی را ملاک قرار دهیم. راه دوم این است که در صورت داشتن سند ملک اقدام به جانمایی پلاک ثبتی ملک مورد تعرفه نماییم.
پس از تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی و مشخص کردن حد و مرز با اراضی ملی حال میتوان این دو نقشه را مطابقت داد و حد و مرز را مشخص کرد. در این پروسه ( جانمایی پلاک ثبتی ) دسترسی به سوابق ملک مورد تعرفه از اهمیت بالا برخوردار است.

نقشه برداری اراضی منابع طبیعی
نقشه برداری اراضی منابع طبیعی

تهیه نقشه UTM برای تشخیص اراضی ملی از اراضی زراعی در حقیقت در صورتی که اراضی تحت تصرف یک مالک، منابع ملی محسوب گردد سند مالکیت ملک باطل می گردد و در صورتی که خلاف آن ثابت نشود در نتیجه مالکیت از وی گرفته می شود و مالک اصلی اراضی سازمان منابع طبیعی خواهد بود در واقع اراضی ملی بدون دخالت شکل طبیعی خود را حفظ می کند و سابقه زراعت در آن وجود نداشته است.
برای اینکه بتوان ثابت کرد اراضی ملی نمیباشد باید خلاف آن ثابت گردد. باید مدارک اثبات گردد ملک احیا شده است و سابقه احیا در آن وجود دارد.در واقع با استفاده از عکس های هوایی گذشته می بایست سابقه اراضی مورد تفسیر و بررسی قرار بگیرد هم چنین نقشه یو تی ام ملک یکی دیگر از مدارکی می باشد که باید فراهم شود.

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

از آنجایی که تفسیر عکس هوایی امری تخصصی و حقوقی می باشد. باید حتما توسط یک شخص  متخصص و معتبری همانند کارشناس رسمی دادگستری انجام شود. کارشناس رسمی پس از جمع آوری عکس های هوایی دهه های گذشته. و تفسیر آن ها را برای پی بردن به سابقه زراعت انجام می دهد.

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی
تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

سپس با استفاده از گیرنده مولتی فرکانسه (جی پی اس شمیم) گوشه های ملک را برداشت میکنیم. مختصات UTM حدود اربعه ملک را برداشت میکنیم و نقشه یو تی ام را تهیه می کنیم. بوسیله نقشه یو تی ام ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری می باشد می توان اقدام به پس گرفتن اراضی نمود.
در صورتی که مالک یک زمین هستید و در حدود اربعه ملک خود دچار مشکل و تداخل با مرزهای اراضی ملی دارید. می توانید از مشاوره و خدمات نقشه برداری گروه آلفا مپ بهره مند شوید.
گروه نقشه برداری و امور ثبتی آلفا مپ با همراهی جمعی از کارشناسان رسمی دادگستری و نقشه برداری. همکاری جهت تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی جهت رفع تداخل در حدود اربعه املاک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست