گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی

برچسب ها :
دسته بندی: جانمایی پلاک ثبتی
گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی

گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی

جانمایی پلاک ثبتی
جانمایی پلاک ثبتی

گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی، املاک و اراضی باید توسط کارشناسان رسمی رشته امور ثبتی تهیه شود. روال ثبتی جهت انجام این پروسه بدن شکل میباشد که کارشناس رسمی می بایست ابتدا نقشه یو تی ام ملکی که نیاز به گواهی تایید پلاک ثبتی دارد را تهیه کند. پس از تهیه نقشه یو تی ام و بررسی نقشه های ثبتی در منطقه مورد تعرفه پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک روی نقشه درج می شود.
پس از تهیه کامل نقشه و پلاک ثبتی کارشناس رسمی نقشه را مهر و امضا میکند. گواهی تایید پلاک ثبتی قابل ارائه به اداره ثبت اسناد و یا مراجع قضایی می شود. با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری، گواهی تایید پلاک ثبتی مورد تایید کلیه ارگان ها واقع می شود.
در مواقعی که حدو مرز زمینی که نیاز به تاییدیه پلاک ثبتی دارد مشخص نباشد. کارشناس رسمی با جانمایی پلاک ثبتی و مشخص کردن حد و مرز نقشه جانمایی پلاک ثبتی به همراه تاییدیه پلاک ثبتی را تهیه و ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری به مالک تحویل می دهدتهیه گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی سند توسط کارشناسان به دلایل مختلفی مالکین به گواهی تایید موقعیت ملک احتیاج پیدا می کنند.

کاربرد گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی

در صورتی که مالک از موقعیت مکانی دقیق حدود اربعه آگاه نباشد در اصطلاح به این املاک، ملک گمشده یا مجهول المکان می گوییم. در این موارد پس از جانمایی پلاک ثبتی که یک پروسه مهندسی و حقوقی می باشد نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را تهیه می کنیم. پس از تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی می توان درخواست سند تک برگ را به اداره ثبت ارائه داد.
در این مواقع ممکن است به دلیل مشخص نبودن حد و مرز واضح و دقیق بین ملک مورد تعرفه و املاک مجاور، اختلافاتی بین املاک بوجود بیاید. در این مواقع  نیز توسط نقشه جانمایی پلاک ثبتی و تهیه گواهی تایید مکان پلاک ثبتی می توان از طریق مراجع قانونی برای حل اختلافات اقدام لارم را انجام داد.
تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی به این صورت انجام می شود که کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از  سند دفترچه ای، بنچاق و قولنامه همچنین با استخراج اسناد(نقشه تفکیکی و ثبتی ) و مدارک مالکیت ملک جانمایی ملک و سند را انجام می دهد. پس از تهیه گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی نقشه های ثبتی ژئو رفرنس شده و موقعیت دقیق ملک روی زمین مشخص می شود و روی نقشه تعرفه می شود.

مراحل انجام گواهی تایید موقعیت پلاک ثبتی

پس از جانمایی نهایی پلاک ثبتی مختصات یو تی ام گوشه های ملک. با تجهیزات دقیق از جمله گیرنده مولتی فرکانس ( جی پی اس شمیم ) برداشت می شود سپس نقشه یو تی ام ترسیم خواهد شد. در انتها گواهی تایید موقعیت پلاک های ثبتی ترسیم و ممهمور به مهر کارشناس رسمی خواهد شد.
گواهی تایید پلاک ثبتی شامل موقعیت ملک، مساحت ملک، حدود ملک می باشد. پس از تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی که یک نقشه ثبتی جانمایی شده در سیستم مختصات یو تی ام می باشد، پلاک ثبتی ملک نیز در نقشه درج و تایید می شود.
یکی از کاربرد های مهم تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی به همراه گواهی تایید پلاک ثبتی در معاملات املاک می باشد. در موارد فراوان مالکینی به تیم کارشناسی ما مراجعه می کنند که قصد خرید یک قطعه زمین یا ساختمان را دارند. تیم کارشناسی ما به این دست افراد توصیه میکند. قبل از خرید املاک اقدام به دریافت گواهی تایید پلاک ثبتی و نقشه جانمایی پلاک ثبتی کنند.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی و گواهی تایید پلاک ثبتی

تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی و گواهی تایید پلاک ثبتی کاربرد مهمی در امور ثبتی و ملکی دارد. توسط نقشه تثبیت پلاک ثبتی میتوان از مساحت دقیق و کارشناسی شده املاک آگاه شد. هچنین می توان پلاک ثبتی واقعی و دقیق ملک را مشخص کرد.
در مواردی مشاهده می شود فروشنده بنچاق و یک پلاک ثبتی را به خریدار ارائه میکند و زمین را به مالک نشان میدهد جهت معامله. پس از بررسی و جانمایی پلاک ثبتی این دست املاک متوجه شدیم پلاک ثبتی تعرفه شده مربوط به ان زمین نبود. همچنین مساحت ملک کمتر از میزان مورد نظر فروشنده بود.
توصیه تیم کارشناسی آلفا مپ به مالکین این است. قبل از اقدام به خرید املاک حتما با کارشناس رسمی دادگستری مشورت کنید تا سرمایه شما به خطر نیوفتد. با توجه به افزایش بهای زمین و ساختمان. هزینه کردن جهت تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی و تهیه گواهی تایید پلاک ثبتی در واقع هزینه نیست. این هزینه در واقع بیمه سرمایه شماست که از معاملات خود اطمینان حاصل کنید.
توصیه میکنیم مواظب سوداگران بازار املاک باشید که در کمین سرمایه خریداران املاک هستند. با جعل مدارک اقدام به فروش املاک مجهول المالک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست