نقشه یو تی ام تهران

برچسب ها :
دسته بندی: نقشه یو تی ام
نقشه یو تی ام شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام تهران

نقشه یو تی ام تهران به درخواست شهرداری تهران از مالکین جهت تشکیل پرونده جواز ساخت درخواست می شود. نقشه وضع موجود ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM تهیه شده روی نقشه یک دو هزارم تهران جانمایی می شود. در نقشه یو تی ام جانمایی شده روی نقشه یک دوهزارم علاوه بر طولها در چهار جهت و مساحت دقیق ملک، موقعیت ملک نیز در نقشه دیده می شود.

در صورتی که نقشه دو خطی یو تی ام مورد نیاز باشد به معنای نقشه یو تی ام ملک روی نقشه یک دوهزارم  به طوری که هم طولهای وضع موجود ملک و هم ابعاد سندی ملک روی هم بیفتد و هر دو در نقشه آورده شوند.نقشه دو خطی یک مرحله کار بیشتر از صرفا نقشه وضع موجود ملک دارد. و ان بررسی سند مالکیت ملک و پیاده کردن ابعاد آن روی نقشه است. سند ملک ممکن است سند قدیمی دفترچه ای باشد و یا سند تک برگی باشد.

نقشه یو تی ام شهرداری تهران چگونه تهیه می شود؟

انجام عملیات نقشه برداری وضع موجود ملک، بررسی سند ملک، گواهی وضعیت ملک و تصمیم گیری در مورد ملک با توجه به شرایط ملک، تنها در حیطه تخصص و صلاحیت نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است. در صورتی که بین طولها و مساحت سند دفترچه ای قدیمی (سند منگوله دار) با طولها و مساحت وضع مغایرت وجود داشته باشد اداره ثبت و شهرداری دستور پیاده کردن طولهای سندی روی وضع موجود ملک را میدهند که بتوانند روی نقشه ببینند این تفاوت به چه میزان و‌ از کدام سمت است.

طرز تهیه نقشه یو تی ام چگونه است؟

چنانچه وضع موجود ملک‌ از سند کوچکتر باشد، باید مشخص شود که کدامیک از ملک های مجاور به محدوده سندی ملک مورد نظر تجاوز کرده اند. و یا آیا اساسا این کوچک بودن مساحت ذاتی است و از تجاوز ملک های مجاور ناشی نشده است.

چنانچه وضع موجود ملک بزرگتر از سند باشد باید مشخص گردد این تخطی از محدوده سندی از کدام سمت و به چه مقدار است تا هنگام ساخت و ساز ساختمان جدید میزان رهاسازی و موقعیت آن در پروانه ساختمان به مالک دستور شود. رهاسازی باید به نحوی باشد که ملک های مجاور بتوانند به حق سندی خود در ساخت و ساز آینده دست پیدا کند.

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران منطقه یک
تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران منطقه یک

روش تهیه نقشه یو تی ام چگونه است؟

ملک هایی که سند تک برگ جدید دارند و هنگام اخذ سند تک برگی  نقشه یو تی ام دقیق ساختمان را تهیه کرده اند، همان نقشه قابل استفاده بری اخذ جواز ساخت شهرداری نیز می تواند باشد. البته به شرط اینکه نقشه بردار کارشناس رسمی هنگام تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات مربوط به عرض گذرهای مجاور، موقعیت درخت های قدیمی و تیر برق را گرفته باشد.

گروه کارشناسی آلفا مپ هنگام تهیه نقشه یو تی ام املاک جهت ارائه به اداره ثبت، علاوه بر خود ملک، عوارض مهم اطراف ملک و عرض گذرها را نیز برداشت می کند تا در مرحله بعدی که اخذ جواز ساخت شهرداری است، مالک مجبور به تهیه نقشه یو تی ام مجدد نشود.

ملک هایی که سند دفترچه ای قدیمی دارند به دلیل عدم دقت اندازه ه طولها در چهارجهت اصلی و در نتیجه دقت نداشتن مساحت مندرج در سند، برای محاسبات تراکم و همچین برای داشتن زاویه های ملک جهت طراح نقشه معماری، در مرحله دستور نقشه مالک موظف است  نقشه یو تی ام دقیق ملک را به شهرداری ارائه دهد. تهیه نقشه یو تی ام شهرداری تهران به منظور ثبت حدود اربعه ملک در سیستم مختصات یو تی ام و جانمایی روی نقشه یک دوهزارم انجام می شود.

نقشه UTM تهیه شده می بایست به تایید و مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست