نقشه یو تی ام شهرداری

برچسب ها :
دسته بندی: نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام شهرداری

نقشه یو تی ام شهرداری با فرمت مورد نیاز شهرداری ها با مقیاس 1/500 تهیه می شود، همچنین پس از تهیه نقشه یو تی ام موقعیت کروکی برداشت شده توسط گیرنده مولتی فرکانس شمیم و توتال استیشن روی نقشه 1/2000 شهرداری نیز جانمایی می شود.

فرمت تهیه نقشه یو تی ام شهرداری چگونه است؟

برخی شهرداری ها مالک را ملزم میکنند که نقشه یو تی ام تهیه شده روی طرح تفضیلی شهرداری نیز جانمایی می شود که این امر در صورت درخواست متقاضی انجام خواهد گرفت. در برخی نقشه ها شهرداری تراز ارتفاعی برداشت را نیز نیاز دارد که می بایست قبل از شروع به نقشه برداری ملک برداشت ارتفاعی لحاظ شود. لذا از مالکین درخواشت داریم فرمت های مورد نیاز تهیه نقشه را به صورت کامل در یک درخواست کامل ارائه فرمایند تا نقشه با فرمت مورد نیاز مالک تهیه و ترسیم گردد.

در برخی از نقاط شهرهای مختلف زمینها توسط اداره ثبت تفکیک شده و سندهای صادر شده به اشخاص حقیقی واگذار شده است اما در مرحله تامین زیر ساختهای شهری و اخذ مجوز بهره برداری و ساخت و ساز باقی مانده است.این املاک علی رغم داشتن مالک و داشتن سند معتبر دفترچه ای، به صورت دست نخورده و بدون هیچ ساخت و سازی و اقدامی بلاتکلیف مانده است.

مالکین این املاک وقتی از ساخت و ساز و دریافت جواز ساخت بی بهره شدند، سند را به همان صورتی که بود واگذار کرده اند. بنابراین معامله و خرید و فروش این زمینها انجام می شده است و خریدار با علم به وضع موجود ملک، حاضر به معامله می شده است. به این دلیل برخی از این املاک توسط ارگانهای دولتی یا نیمه دولتی خریداری شده اند و این ارگان ها توانسته اند مجوز ساخت و ساز و بهره برداری دریافت کنند.

نقشه یو تی ام املاک قدیمی چگونه تهیه می شود؟

در بین این املاک مالکینی هستند که زمین شان را به همان صورت رها کرده اند و اطلاعی از وضعیت زمین ندارند.پس از سالها تغییر و تحول در مناطق شهری ، سندهای قدیمی جانمایی پلاک ثبتی می شوند، داخل محوطه های مربوط به ارگانهای دولتی می افتند که نه تنها زمین ها به آن شکلی که برایشان سند صادر شده بوده است در حال بهره برداری نیست بلکه به طور کلی تحت تصرف دولت است.

به عنوان مثال در سندهای دفترچه ای صادر شده، دسترسی همه قطعه های تفکیکی به خیابان های ده متری ذکر شده است اما اکنون نه خیابان کشی ها انجام شده است و نه قطعه های تفکیکی قابل تشخیص هستند. بلکه کل پلاک ثبتی مادر به صورت یکجا در تصرف دولت قرار گرفته است.

سندهای دفترچه ای قدیمی حتی اگر شاهنشاهی باشند دارای اعتبار هستند و قابل پیگیری اگر مالک ملک فوت کرده باشد و یا ملک را واگذار کرده باشد، ملک از طرف وراث و یا خریدار قابل باز پس گیری است.پیگیری اینگونه سندهای دفترچه ای شاهنشاهی به این صورت می باشد که ابتدا دارنده سند که می تواند مالک، وارث یا خریدار سند باشد، باید پلاک ثبتی سند را در سیستم مختصات یو تی ام جانمایی(جانمایی پلاک ثبتی) کند.

جانمایی نقشه یو تی ام

جانمایی پلاک ثبتی حدود اربعه سند دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، بر روی نقشه دقیق در سیستم مختصات یو تی ام مشخص می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است.

زمانی که قطعه زمین مادر طبق نقشه ثبتی در نظر گرفته شده برای منطقه با طراحی معابر دسترسی و مساحت در نظر گرفته شده. برای قطعه زمینها تفکیک می شود ، هر قطعه یک شماره قطعه می گیرد که معمولا با نظم خاصی پشت سر چیده شده اند. وقتی هر یک از قطعه زمین ها جهت صدور سند به اداره ثبت مراجعه می کنند اداره ثبت به هر قطعه زمین یک پلاک ثبتی فرعی اختصاص می دهد.

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علی رادمهر
    20/09/1400 15:03

    درود بر شما،جهت تهیه نقشه یو تی ام چه کاری باید انجام بدهیم،نیاز به مراجعه به دفتر شما هست؟

    پاسخ
    • درود بر شما، نیاز به مراجعه حضوری نیست، سفارش از طریق تماس پذیرفته می شود

      پاسخ
  • مسعود
    11/11/1400 16:37

    با داشتن نقشه utm میتونم با داشتن پلاک اصلی و فرعی موقعیت زمین رو شناسایی کنم،؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست